dinsdag 13 november 2012

Leuk studeren








"Leuk studeren, laat me niet lachen" , zul je waarschijnlijk denken. Ik ben een van die vele die studeren op zich niet zo moeilijk vind maar eraan beginnen veel moeilijker vind ! Hoe zorg je er nu voor dat je gewoon gaat studeren uit jezelf, hiervoor volgen een paar tips. Nu zit ik hier een artikeltje te schrijven om 18.47 uur terwijl ik zelf nog heel veel huiswerk heb. 



  1.    Koop leuke notitieboekjes 
Maakt niet uit hoe een, als jij ze maar schattig vind. Koop er een paar leuke pennen bij en schriftelijk studeren word minder erg.  
     
  2.   Zoek een vaste studeerplaats

Je bureau in je kamer is daarvoor het beste meestal, tenzij je je niet goed kunt gefocust houden. Dan zit je beter aan de keukentafel terwijl je ouders koken. Maar een eigen vaste plekje, best je bureau, die je zelf kan inrichten en proper houden (de eerste 2 dagen, haha) is veel leuker om aan te gaan zitten dan telkens zeggen, "Waar staat men boekentas? Dan zal ik daar studeren." . 

  3.   Maak een lijstje van wat je moet doen

Maak een lijstje, zet het makkelijkste eerst. Dan krijg je het gevoel dat het snel gaat en doe je sowieso verder door met het volgende en als je klaar bent met iets, schrappen !

  4.   Stuur naar je vriendin 

Vraag aan je vriendin via sms wanneer zij begint te studeren en begin samen. Wie is het eerste klaar ? 
Je kan ook telkens vragen waar ze zit en zeggen dat het moeilijk is, waar zij dan uitbundig op reageert dat je gelijk hebt. Het geeft je moed op één of andere manier.


  5.   in vrolijke kleuren

Ik neem mijn notities altijd in kleurenpennen. Vind ik echt geweldig ! Roos, lichtgroen, lichtblauw en paars. Iedereen kent de pennen van bic wel. Zo vind ik het leuker om het opnieuw te lezen. 

xoxo,
           Luna
         








Geen opmerkingen:

Een reactie posten